Dagligdagen i SFO

Morgenfritter: Alfehøj åbner hver dag kl. 6:30, dog kl. 6:00 for de børn der er ansøgt om udvidet åbningstid til. Fritteren tager godt imod børnene og sørger for at alle får en god start på dagen, og bliver klar til undervisningens start. Der er mulighed for at børnene kan spise morgenmad, se morgen-tv, tegne, spille spil og lege i legerummene. Atmosfæren bærer præg af hygge, nærvær og en rolig start på dagen. Efter aftale kan børnene gå i skolegården og spille bold.

Eftermiddagsfritter: Børnene kommer fra skole og registrerer sig i Aula i komme/gå modulet. På vægen i alrummet kan børnene orientere sig i fht. dagens aktiviteter, som foregår både ude og inde og varieres så vi opnår et bredt og alsidigt læringsmiljø for børnenes udvikling. Eftermiddagscaféen er åben dagligt, hvor det er muligt for børnene at købe mad. Barnets personlige, alsidige og sociale udvikling er de fokusområder vi beskæftiger os med i barnets fritidsliv og vi arbejder altid med omsorg og relationer.